tether
Tether (USDT) $ 0.999852
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 68,076.24
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,264.99
bnb
BNB (BNB) $ 586.37
solana
Solana (SOL) $ 184.21
xrp
XRP (XRP) $ 0.599398
usd-coin
USDC (USDC) $ 0.999564
cardano
Cardano (ADA) $ 0.416351
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.134162
chainlink
Chainlink (LINK) $ 13.61
tron
TRON (TRX) $ 0.137037

تفاوت معاملات فیوچرز و اسپات

 

تفاوت معاملات فیوچرز و اسپات، به شرایط زمانی و نحوه انجام این دو نوع معامله مهم در بازارهای مالی، از جمله سهام، ارز، کالاها و سایر ابزارهای مالی، برمی‌گردد.

معاملات اسپات به تبادل مستقیم دارایی در زمان فعلی اشاره دارد. به این معنی که خریدار و فروشنده در زمان معامله، دارایی را معامله می‌کنند و معامله فوراً انجام‌می‌شود. در معاملات اسپات، دارایی مورد معامله، مانند سهام، ارز یا کالاها، در زمان فوری تحویل داده‌می‌شود. به‌عبارت دیگر، خریدار و فروشنده در زمان معامله، دارایی را معامله می‌کنند و معامله فوراً انجام‌می‌شود.

معاملات اسپات در بازارهای مالی مختلف انجام‌می‌شود و از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد. مثلاً، در بازار سرمایه، معاملات اسپات برای خرید و فروش سهام در بورس انجام می‌شوند و قیمت‌ها در زمان انجام معامله تعیین می‌شوند. در بازار ارز، معاملات اسپات ارزی به تبادل فوری ارز بین نهادها و افراد می‌پردازد.

در مورد بازار کالاها، معاملات اسپات مربوط به خرید و فروش فوری واحدهای کالاها مانند نفت، طلا، آهن و… می‌باشد.

 

معاملات فیوچرز به خرید و فروش یک قرارداد برای تحویل دارایی مشخص در زمانی مشخص در آینده اشاره دارد. یعنی در این نوع معامله، قیمت و تاریخ تحویل دارایی برای زمانی در آینده مشخص می‌شود. این نوع قراردادها به‌عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک معاملات فیوچرز، حفاظت از قیمت و همچنین متعادل کردن نگرانی‌های بازار استفاده می‌شوند.

 

ریسک معاملات فیوچرز از چند جهت مختلف می‌تواند تعریف شود. این نوع معاملات دارای ریسک‌های خاصی است که باید مدیریت شود. برای مدیریت این ریسک‌ها، معامله‌گران می‌توانند از ابزارهای مختلفی مانند قراردادهای گزینه (آپشن)، تنظیم تعداد و مقدار معاملات، استفاده از استراتژی‌های متنوع و همچنین استفاده از تحلیل‌های مالی و تکنیکال برای کم کردن و مدیریت این ریسک‌ها استفاده‌کنند.

پس، می‌توان گفت که تفاوت معاملات فیوچرز و اسپات مربوط به زمان انجام معامله و تحویل دارایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟